موقعیت شما :درباره
امروز :  سه شنبه 01 آبان 1397
اطلاعات این سایت بروز نمیباشد، جهت مشاهده اطلاعات بروز اینجا کلیک کنید

آشنایی با دوره های مکاتبه ای کارشناسی ارشد سنجش امیرکبیر دوره های مکاتبه ای کنکور کارشناسی ارشد برای اولین بار به صورت گسترده در سال78 توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشنا سی ارشد و دکتری دانشگاه های معتبر تهران راه اندازی شد . موسسان سنجش امیرکبیر در سال78 ،فعالیت خود را در زمینه مشاوره، برنامه ریزی و پشتیبا نی رشته های فنی و مهندسی آغاز کردند.بنابراین با توجه به این تجربه مفید و جهت سالم سازی وگسترش عدالت آموزشي ، سنجش امیرکبیر با ايده ي نوين آموزشی و برنامه ريزي از طريق کنکور مکاتبه ای همراه با مشاوره و پشتیبانی ساماندهی گردید . هدف سنجش امیرکبیر  عموميت بخشيدن به مقوله ي آموزش در اقصي نقاط ايران با کمترین هزینه بوده است. اينك داوطلبان در دوردست ترين شهرستانها مي توانند از خدمات سنجش امیرکبیر  همانند داوطلبان تهراني برخوردار شوند.بنابراین داوطلبان سنجش امیرکبیر در طول يك سال قدم به قدم با روشهای برنامه ريزي شده به پيش مي آيند و دروس خود را با اين برنامه مطالعه مي كنند .

سنجش امیرکبیر  يعني برنامه ريزي ، مشاوره و پشتیبانی اين نياز شما ست و ما نياز شما را مي شناسيم .

دورهای مکاتبه ای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد 9 سال گذشته همواره در حال رشد و ترقی بوده و علاوه بر افزایش رشته ها و دانشجویان این موسسه، کیفیت آموزشی و سطح علمی این دوره ها نیز روند روبه افزایشی را دارا بوده است. علاوه بر تجربه بالا که همواره عاملی موثر در موفقیت موسسه سنجش امیرکبیر  بوده است، ویژگی های متمایز و مثبت بسیاری را می توان برای این مجموعه برشمرد که به برخی از آنها به اختصار اشاره می گردد:

هزینه پایین

به جرأت مي‌توان گفت که مؤسسه سنجش امیرکبیر پايين‌ترين هزینه را با توجه به حجم ارسالی مطالب در مقايسه با ساير مؤسسات دريافت مي‌کند که اين کار چند دليل دارد: نخست اينکه، با وضعيت مالي دانشجويان کم و بيش آشنايي داريم. بنابراين تلاش کرديم تا با فراهم نمودن شرايطي مناسب براي دانشجويان در جهت نيل به عدالت آموزشي کمکي کرده باشيم. دوم اينکه، متأسفانه جوي که برخي از موسسات کنکور ايجاد کرده‌اند، کاملا تجاري است و بنابراين سعي در سوء استفاده از اين نياز دانشجويان دارند ولي مؤسسه سنجش امیرکبیر  بر آن است که اين فضاي مسموم تبليغاتي را بشکند و به دور از هرگونه نگاه انتفاعي به موضوع آزمون ورودي کارشناسي ارشد تلاش مي‌کند منابعی با قيمت مناسب و کيفيت مطلوب براي داوطلبان عزيز بخصوص اقشار کم درآمد جامعه، فراهم نمايد.

چاپ و نشر کتب کارشناسی ارشد با همکاری جهاد دانشگاهی امیرکبیر

سنجش امیرکبیر  برای اولین بار چاپ کتب کنکور کارشناسی ارشد را بر اساس سر فصل های شورایعا لی برنامه ریزی و با همکاری جهاد دانشگاهی امیر کبیر از سال 1379 تاکنون به انجام رسانیده استمشاوره های منظم تلفنی و اینترنتی سنجش امیرکبیر در دورهای مکاتبه ای کنکور کارشناسی ارشد با تکیه بر تجربیات طولانی خود و با بهره گیری از رتبه های برتر آزمون کارشناسی ارشد سالهای قبل ارائه مشاوره اینترنتی به داوطلبان کارشناسی ارشد را در دستور کار خود قرار داده است ، زیرا اعتقاد ما بر این است که مشاوره به شرکت کنندگان کمک می کند تا بتوانند تحلیل مفید و جامعی از نتایج آزمون کارشناسی ارشد خود داشته باشند.

ارسال آزمون های آزمایشی طبقه بندی و جامع

موسسه سنجش امیرکبیر  با هدف یاری رساندن به داوطلبان در جهت برنامه ریزی دقیق و آماده سازی داوطلبان اقدام به ارسال آزمون آزمایشی مرحله ای می نماید که آزمونهای نخستین به صورت طبقه بندی و بر اساس سرفصل های اعلام شده و آزمونهای نهایی نیز به صورت جامع می باشد.

استفاده از مشاوران مجرب و برتر

در حال حاضر پشتیبان و مشاور ارشد آموزشی موسسه سنجش امیرکبیر  مهندس لطف زمان میباشد حوزه فعالیت ایشان عبارتست از 1. تجربه در زمینه روانشناسی کنکور، موفقیت وبرنامه ریزی تحصیلی (مقاطع عالی و تکمیلی)

2. سابقه تدريس ، مشاوره و برنامه ریزی در مؤسسات فعال در مقاطع کارشناسی ارشد

3. تالیف کتب کارشناسی ارشد رشته های فنی و مهندسی از سال 79 تاکنون

4. تجربیات صنعتی در زمینه فنی و مهندسی(داخل و خارج کشور)

5.مشاوره در زمینه ادامه تحصیل خارج از کشور

رشته های متنوع مهندسی مکانیک مهندسی مکانیک ساخت و تولید مهندسی معماری کشتی مدیریت در سوانح طبیعی مهندسی عمران مهندسی معدن مهندسی برق مهندسی هوا و فضا مهندسی مکاترونیک مهندسی ایمنی و بازرسی فنی مهندسی نفت مهندسی پلیمر مهندسی شیمی مهندسی مخازن هیدرو کربوری مهندسی هسته ای مهندسی مواد نانو مواد مهندسی شیمی بیو تکنولوزی مهندسی پلیمر رنگ مهندسی فراوری وانتقال گاز مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون مهندسی انرژی (دانشگاه آزاد) مهندسی محیط زیست (دانشگاه آزاد) مهندسی شیمی صنایع غذایی ( آزاد)

مجموعه سنجش امیرکبیر در تلاش است به دور از هرگونه نگاه انتفاعي به موضوع آزمون ورودي کارشناسي ارشد، در راستای تحقق عدالت آموزشی و ایجاد شرایط مناسب برای ادامه تحصیل داوطلبان، منابعی با قيمت مناسب و کيفيت مطلوب براي داوطلبان عزيز بخصوص اقشار کم درآمد جامعه، فراهم نمايد.

رشد روز افزون داوطلبان علاقه‌مند به تحصيل در مقاطع عالي، فضائي را ايجاد كرده است كه داوطلبان جهت راهيابي به رشته و دانشگاه مورد نظر، بايد از يك رقابت تنگاتنگ، با موفقيت عبور كنند در اين چنين موقعيتي، تبليغات متنوع و رنگارنگ مؤسسات فرهنگي با شعاري غير واقعي انتخاب راه را براي برنامه‌ريزي داوطلب مشكل مي‌سازد. گاهاً بعضي از مؤسسات با تبليغات كذائي مانند وابسته بودن به مراكز آموزش عالي و سازمان سنجش، دسترسي به بانك سئوالات كنكور، استفاده از طراحان تستهاي كنكور، منطبق بودن جزوات با سرفصل‌هاي شورايعالي برنامه‌ريزي، برگزاري آزمونهاي منظم دوره‌اي در چند مرحله، برگزاري دوره‌هاي بازآموزي و اردوهاي پايان دوره، قسطي كردن هزينه دوره، دارا بودن سيستم چند رسانه اي و خدمات اينترنتي، برگزاري كلاسهاي كنكور در فلان دانشگاه معتبر، برگزاري دوره‌هاي تضميني، داشتن اعتبار چند ساله در زمينه كنكور مقاطع تكميلي، استراد شهريه در صورت پذيرفته نشدن در كنكور، اعلام اسامي قبولي‌هاي كذائي، معرفي مؤسسه به عنوان بزرگترين مركز آموزش مكاتبه‌اي، استفاده از برجسته‌ترين اساتيد دانشگاه‌هاي تهران و يا معرفي موسسه به عنوان مبتكر طرح كنكورهاي آزمايشي و … داوطلب را به سوي موسسه خود جذب كرده و بعد از دريافت هزينة كلان دوره، با ارائه مقدار كمكي از خدمات وعده داده شده، داوطلب را در يك كار انجام شده قرار مي‌دهند. (مخصوصاً براي داوطلبان شهرستاني كه به مؤسسات مذكور كه در تهران واقع هستند دسترسي ندارند) لذا جهت سالم‌سازي و همسطح كردن تراز علمي دانشجويان دانشگاههاي شهرستان با دانشجويان دانشگاههاي تهران، مجموعه سنجش امیرکبیر  به عنوان مجري آماده‌سازي منابع آموزشي منطبق بر سر فصلهاي شورايعالي برنامه‌ريزي در مقاطع عالي و تكميلي، جهاد دانشگاهي صنعتي اميركبير را در اين مهم ياري نموده است.

اين مجموعه سعي دارد با ارائه طرح‌هاي فرهنگي و آموزشي تحت عنوان «دوره‌هاي مكاتبه‌اي» پاسخگوي نياز دانش‌پژوهان و دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهها و مراكز عالي باشد. سلسله كتب آموزشي «دوره‌هاي مكاتبه‌اي» به منظور ارتقاء سطح علمي دانشجويان سال اول تا چهارم دانشگاه و همچنين داوطلبان ورود به مقاطع تحصيلات تكميلي مي‌باشد. و در ادامه اين حركت علمي افتخار داريم ارائه كننده صحيح، تدوين كتب مقاطع تكميلي بر اساس «سرفصلهاي شورايعالي برنامه‌ريزي» بوده و اين حركت علمي را نيز با موفقيت آغاز و اميد است همانگونه ادامه دهيم. بنابراين اين مجموعه همواره به دو نكته اساسي توجه خاص داشته و دارد اول آنكه در نوشتن كتب علاوه بر منابع و مراجع اصلي، از جزوات درسي دانشگاههاي معتبر كشور نيز استفاده شده است و دوم آنكه كتب خود را با بر اساس طبقه‌بندي مطالب درسي منطبق بر آزمونهاي مرحله‌اي (مانع و جامع بودن مطالب) و طبق روانشناسي «ذهن خلاق» و حافظه برتر ويرايش و صفحه‌آرائي نموده است. بنابراين داوطلب كافي است مطالب كتاب را به طور كامل مطالعه و مرور كند و لازم نيست خود را در بين كتب و جزوات متفرقه سردرگم سازد.

 

 اهمیت اجرای سیستم فلش کارت جهت یادگیری وآمادگی برای امتحانات مقاطع  عالی و تکمیلی

 

اجرای سیستم فلش کارت که در پکیج های موسسه سنجش امیرکبیر برای اولین بار به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است،  یک پدیده بزرگ درزمینه یادگیری در کشورمان است که بیشترین تحول را در افزایش توانایی حافظه و یادگیری و آمادگی آزمون ها در مقاطع مختلف ایجاد خواهد کرد . این سیستم نقش بسزائی در استفاده بهینه از زمان و بهره وری از وقتهای تلف شده دارد . اگر با مشکل کمبود وقت، مشکلات یادگیری و احساس ضعف حافظه روبرو هستید، بهترین پیشنهاد ما اجرای سیستم بی نظیر فلش کارت پکیج های سنجش امیرکبیر است.

 

 

 مزایای استفاده از سیستم فلش کارت :

 

 1 – جلوگیری از هدر رفتن زمان : 

 آیا می دانید تفاوت افراد در یادگیری و موفقیت در آزمون های مختلف، در استفاده بهینه از زمان است و نه تفاوت های اندک ضریب هوشی.  فاکتور زمان و سرعت مهمترین فاکتور موفقیت در امر یادگیری و امتحانات است. به اعتقاد کارشناسان امر برای یادگیری  باید از فاکتور زمان، حداکثر استفاده را برد . اگر شما در طول روز 5 ساعت در مطالعه از رقبا پیشی بگیرید در هر ماه 150 ساعت جلو افتاده اید. این در حالیست که گاهی فقط یادگیری چند نکته بیشتر، سرنوشت شرکت کنندگان در امتحانات را تغییر داده است . فلش کارت ها با توجه به حمل راحت،  همیشه می تواند همراه شما باشد . لازم نیست در رفت آمدهای روزانه، در اتوبوس یا مترو،  نگران گذر زمان باشید و مضطرب از اینکه وقت گرانبهای شما در حال سپری شدن است.  بلکه همیشه تعدادی از کارتها را همراه خود دارید و سعی می کنید درزمان های تلف شده، ضرب العجلی برای خود قرار دهید و تا رسیدن به مقصد به تعدادی از فلش کارتها مسلط شوید. ممکن است هر یک از ما 2 ساعت آخر شب ویا 1 ساعت عصر و 2 ساعت ظهر یا صبح را به بطالت بگذرانیم . اگر مثلا همین 5 ساعت رابه برنامه مطالعه خود بیفزائیم و هر 5 دقیقه فقط 3 نکته روی یک کارت را با دقت بخوانیم،  هر هفته بیش از 1000 نکته را مسلط شده ایم . در حالی که اکثر ما از کمبود وقت گلایه مند هستیم، تنها از وقتهای تلف شده خود تا این اندازه می توانیم بهره مند شویم. دقت کنید مدیریت زمان که یکی از اصول موفقیت در عصر حاضر است با اجرای این سیستم به سهولت  به مرحله اجرا در می آید. همه ما دوست داریم در عصری که به عصر اطلاعات مشهور است و فاکتور زمان و سرعت جزء مهمترین فاکتورهای پیشرفت آن محسوب می شود ، اطلاعات مهم و کلیدی را در مدت زمان کمتر و به مدت طولانی تر حفظ کنیم و به خاطر بسپاریم . با استفاده از سیستم فلش کارت : الف) سرعت یادگیری تان را تا حداقل 6 برابر افزایش می دهید . ب) از کلیه وقتهای مرده خود نهایت استفاده را می کنید . ج) به این باور قطعی می رسید که زمان چون موم در دستان شماست . با استفاده از این سیستم شما تسلط کامل بر تک تک ثانیه هایی که در رفت و آمدهای روزانه، محل کار، منزل ، مترو ، ماشین و ..... می گذرد خواهید داشت.

 

 

 2 – یادگیری مداوم و دائمی 

چطور می شود در دنیای پر از ازدحام امروز، مدیریت زمان داشت و بر لحظات و دقیقه های روز خود کنترل داشت . این امر فقط در صورتی محتمل است که بتوانید مطالب علمی را براحتی در کیف خود قرار داده و آنها را جابجا کرده و همیشه دم دست داشته باشید و یادگیری را به امری مداوم و دائمی تبدیل کنید که این کار با اجرای سیستم فلش کارت براحتی میسر است .

 

 

 3– تحقق یادگیری در حد تسلط (mastery Learning)

یادگیری در حد تسلط چیست که در عصر اطلاعات تا به این اندازه مهم قلمداد می شود. مگرمعنی آن این نیست که باید مطالب درسی راخوب بفهمیم و درک کنیم تا به آن اشراف پیدا کنیم و مسلط شویم . اما قضیه به این سادگی نیست. قرائن نشان می دهد که اکثر شرکت کنندگان درامتحانات، مطالب درسی را به تعداد صفحات درسی در یک زمان مانده به امتحان تقسیم می کنند مثلا" اگر دویست صفحه را در بیست روز و هر روز ده صفحه  مطالعه کنند در امتحان موفق خواهند شد.  مطالب درسی بسیار حجیم است و در ظاهر چندان متوجه حجم درسها نمی شوید. ولی با گذشت زمان پی می برید مطالب قبلی به مرور فراموش می شوند و برنامه شما هر روز سنگین تر می شود. لذا نباید به این امید بودکه همه مطالب کتاب را بتوان برای امتحان خواند. بهتر است به نوشتن نکته اصلی هر موضوع روی کارت بسنده کنیم و به آنها مسلط شویم و یادآوری نکات فرعی تر را به مکانیسم تداعی معانی مغز واگذار کنیم. 

 

 

 4-تداعی معانی

 برای آماده شدن در امتحانات بهتر است فقط نکات کلیدی مطالعه شود . نگران خواندن همه مطالب نباشید . مغز مکانیسم بسیار زیبایی دارد که اساس یادگیری ما بر اساس آن است و آن مکانیسم association یا تداعی معانی است.  کافی است یک نکته کلیدی را مطالعه کنید بدون اینکه مطالب جزئی تر آن  را مطالعه کنید خود مغز آنها را تداعی می کند و آنها را در اعماق حافظه تان جستجو می کند . فرایند ذهنی بسیار سریعتر از فرایند جسمی است. فرآیند جسمی امری خستگی آور است  مثلا" در مطالعه، چشم و کمر و اعضای ما سریعا"خسته می شوند. ولی در فرایند ذهنی، سرعت بسان سرعت الکترون هاست . بسیاری از نکات نزدیک به آن مطلب کلیدی به سرعت تداعی می شوند، چون قبلا نکات جزئی تر را در کلاس خوانده اید.  لذا با مطالعه نکات کلیدی و top شما بر موضوعات متعدد مسلط خواهید شد و با اعتماد به نفس وارد جلسه امتحان می شوید . با مطالعه نکات کلیدی و اجرای سیستم فلش کارت تنها در زمانی کوتاه بر دروس مسلط شده و نکات فرعی تر و کم اهمیت تر را خود مغز براحتی تداعی و یادآوری خواهد کرد . غوغای mastery Learning در عصر اطلاعات این است : بجای اینکه نکات غیر مهم را بخوانید و ذهن خود را خسته کنید نکات مهم را بارها مرور کنید و به آن مسلط شوید .

 

 

 5– جلوگیری از خستگی مطالعه :

همانطور که ذکر شد مطالب فلش کارتها به صورت سوال و جواب است و به صورت تئوری محض نیست. لذا ذهن دائما" به تفکر و تعمق وادار میشود. باید اول روی سوال را ببینید و با تعمق و تفکر به آن پاسخ دهید.  مهم این است که سریع به جواب نمی رسید و منتظر پاسخ هستید که آیا درست جواب داده اید یا خیر . برای مرورهای بعدی موضوع جالب تر میشود چون یک بار آن را خوانده اید و کنجکاو هستید که نسبت به مطلبی که قبلا" آن را خوانده اید جواب درست بدهید . این روش با سیستم سنتی بسیار متفاوت است . در سیستم سنتی فرد هیچوقت نمی داند مطالب را فراگرفته است یا نه. چون مطالب کاملا" یکنواخت است مجبور است فردی را پیدا کند که مطالب را از او بپرسد.. لذا دائما" باید برای او آزمونهای متعدد برگزار کنند تا او را محک بزنند. تا اگر ضعف دارد متوجه آن ضعف ها شود. این در حالیست که اگر فرد در آزمونهای بعمل آمده نمره خوبی نیاورد اعتماد بنفس او کاهش می یابد. بر عکس سیستم فلش کارت با سیستم پاداش و مثبت گرایی همراه است. امروزه بسیاری از دانشمندان، یادگیری را یک بازی کودکانه می دانند . پس چرا برای بعضی از ما یادگیری اینقدر سخت و طاقت فرساست . زیرا با سیستم سنتی مطالعه می کنیم و با اجرای سیستم فلش کارت بیگانه ایم . با اجرای سیستم فلش کارت یادگیری ما به یک بازی سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل میشود . این نکته اهمیت ندارد که مطلبی که یاد گرفته میشود چیست و چقدر سخت است . مهم این است که روش یادگیری ما روش درست و با صرفه باشد که در عین حال ما را دچار خستگی نکند . در سیستم فلش کارت فرد مشغول بازی سرگرم کننده و لذت بخشی میشود که در استفاده از جعبه لایتنر باید کارتهای یادگیری را از خانه اول به خانه پنجم منتقل کند و هر کدام که یاد گرفته نشوند دوباره به منطقه خطر یا خانه شماره یک بر می گردند. فرد می تواند بعد از هر تعداد کار خود را متوقف کند و دیگر درگیر سرفصل هائی با متون طولانی و کشدار نشود. بالا رفتن قدرت تمرکز ذهن طی این فرایند امری است که طی آزمایشهای مختلف توسط اسکینر و دیگر دانشمندان به اثبات رسیده است .

 

 

 6- اجرای سیستم تکرار فاصله دار یا Spaced repetition

آیا دیده اید بعضی ها یک لغت انگلیسی و ترجمه اش را اینقدر پشت سر هم تکرار می کنند تا معنی آن لغت حفظ شود . اما این روش چندان مورد تأیید نیست . این کار شاید فقط وقتی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهیم آن مطلب همان لحظه فراموش نشود تا به کاغذ منتقل شود . روش صحیح  حفظ یک مطب آن است که بین تکرارها یک فاصله منطقی باشد که بعضی آن را فواصل یک ساعت، یک روز، یک هفته، یک ماه  و چهار ماه می دانند. اما اجرای سیستم فلش کارت تمام این وسواس و نگرانی های را رفع می کند . در استفاده از جعبه لایتنر نمی توانید به یکباره تمام کارتها را از خانه ها تخلیه کنید  لذا امکان اینکه یک کارت را دائم و پشت سر هم تکرار کنید وجود ندارد و تکرار آنها فاصله دار خواهد شد . دقت کنید که زیاد خواندن و تکرار فراوان در یک دوره کوتاه سودی ندارد و اگر همان درس به همان روش در طول فاصله های زمانی بیشتر، چند بار تکرار شود بیشتر در ذهن نقش خواهد بست.  استفاده از این اصل در استفاده از جعبه لایتنر بدرستی رعایت شده و باعث می شود تا اطلاعات ضمن به خاطر سپاری در ذهن همزمان مورد ارزیابی و بررسی مجدد نیز قرار گرفته و در واقع با این کار عملا" اطلاعات با زحمت کمتر و به صورت دائمی تر به حافظه بلند مدت سپرده می شوند .

 

 

 7 – علمی ترین روش انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به دراز مدت :

هر نکته و مطلبی که برای اولین بار خوانده می شود ابتدا وارد حافظه کوتاه مدت می شود . اما برای یادگیری و یا آمادگی امتحانات،  شما نیاز دارید مطلب را وارد حافظه دراز مدت خود کنید . اگر این کار را انجام ندهید مجددا" مجبور هستید همان نیروی اولیه و یا آگاهی بالای خود را بکار اندازید تا مجددا" وارد حافظه کوتاه مدت خود کنید و این با توجه به محدودیت زمان به صلاح شما نیست . اگر با یک روش ساده آن مطلب وارد حافظه دراز مدت شود، برای همیشه در ذهن شما باقی می ماند و مرور نزدیک امتحان فقط جنبه در دسترس قرار گرفتن بیشتر آن مطلب جهت سرعت بیشتر در جواب تست ها خواهد بود . همانطور که گفته شد ، هر نکته ای هنگامی که برای اولین بار خوانده می شود وارد حافظه کوتاه مدت می گردد اما چگونه این اطلاعات را باید به حافظه بلند مدت انتقال داد . اندازه هر قفسه در جعبه لایتنر بر اساس منحنی فراموشی (ابینگ هاوس) محاسبه و طراحی شده است و فرد با ارتقاء فلش کارتهای حاوی اطلاعات از خانه اول به خانه پنجم در واقع سطح فراموشی آن مطلب را به حداقل می رساند . کارتهای یادگیری بر خلاف جزوه و کتاب که در خیلی از موارد فقط باعث ایجاد عوامل منفی چون سرزنش و عصبانیت و جان کندنهای بی حاصل و یأس می گردد، با روشی کاملا" دوستانه برخورد می کند و برای هر واژه و یا نکته ای که یاد گرفته می شود آشکار و همزمان پاداش می دهد . فرد کارت را با دست خود به یک خانه جلوتر و برتر ارتقا می دهد و با چشم خود نتیجه موفقیتهای کوچک را می بیند و بتدریج یاد گرفته های وی افزایش می یابد و به حافظه دراز مدت منتقل می شود .

 

 

 8 – افزایش توانایی و پیشرفت حافظه

این مطلب از اهمیت زیادی برخوردار است که توانایی های حافظه و هوشی افراد قابل ارتقاء و پیشرفت هستند همانطور که قدرتهای ذهنی نوع انسان در طول تاریخ به تبع پیچیده تر شدن اطلاعات افزایش یافته است. استفاده از این سیستم در واقع به تبع افزایش تمرکز ذهنی که در شما ایجاد می کند و همچنین فعالیت ذهنی استاندارد و هدایت شده ای که برای حافظه وجود می آورد باعث افزایش توانایی های حافظه می گردد .

 

 

 

9– علم حامل شماست نه شما حامل علم

آیا می دانید فلسفه تولید کامپیوترهای قابل حمل (notebook) این است که انسان بتواند در حجم کمتر مطالب بیشتر را حمل کند؟ در سیستم سنتی فرد برای اینکه از زمان خود بهره بیشتری ببرد، مجبور است کتابهای رفرانس با قطر زیاد را در رفت و آمدها با خود حمل کند که با توجه به خستگی جسمی ناشی از حمل کتابهای سنگین این امر مقدور نمی باشد . در حالیکه این علم است که حامل و نگهدار انسان از جهل و افکار بیهوده است ، نه انسان حمل کننده علم . از طرفی انسان تمایل دارد بعلت یکنواختی محیط منزل یا کتابخانه در فضاهای عمومی مثل پارکها و یا حتی رفت و آمدها با توجه به کمبود وقت به مطالعه ادامه دهد و این مهم با حمل کردن کتابهای سنگین عملی نیست . کافی است که تعدادی از فلش کارتها را همراه داشته و در واقع به زمان و حافظه و شکل یادگیری خود تسلط کامل پیدا کنید .

 

 

10– پیشرفت آشکار در هر لحظه

 در این روش فرد به راحتی و بدون آنکه مطلب را درک کند رد نمی شود بلکه با برگشت کارت حاوی آن اطلاعات به قفسه اول، عملا" خود را درگیر بازی هیجان انگیزی بنام یادگیری می بیند. فقط کسی که خودش را به اندازه کافی ستایش می کند می تواند به پیشرفت خود اطمینان داشته باشد . وقتی فرد با ارتقاء هر مرحله موفقیت آمیز یادگیری خود را تشویق می کند این احساس را خواهد داشت که به یک وضعیت مطلوب رسیده است و این نتیجه یک نوع آگاهی و غرور شخصی است که بسیار ثمر بخش خواهد بود و این یعنی مشاهده پیشرفت آشکار در هر لحظه در کنار جلوگیری از خستگی مطالعه.  

 

 

11– یگانه مسیر جلوگیری از فراموشی

پدیده فراموشی نتیجه نقص در به حافظه سپردن نیست بلکه بیشتر ناشی از طریقه نادرست طبقه بندی و اختلال در سیستم ثبت صحیح مطالب است . یادگیری قوانین مطالعه ما را به این نتیجه می رساند که یادگیری چیزی نیست به جز مبارزه با موانعی که در مقابل یادگیری وجود دارند. پیوستگی مطالعه، تقویت حافظه و انتقال علمی اطلاعات به حافظه دراز مدت در سیستم فلش کارت کاملترین مجموعه را در جهت جلوگیری از فراموشی به وجود می آورند

 

 

 

 12 – استفاده از فلش کارت های آماده از قبل 

برای یادگیری مطالب دانشگاهی و بخصوص با حجم زیاد بهتر است از این روش استفاده شود.  ممکن است شما تصور کنید می توانید هر مطلبی را در برگه های کوچک نوشته و سیستم فلش کارت را به مرحله اجرا در آورید .هر چند که این کار بسیار پسندیده و خوب است اما باید دقت کنید که باید در این روش، نکات اصلی و مهم را یادداشت برداری کنید و سعی کنید حجم فیش ها چندان زیاد نشود و همانطور که اشاره شد اجازه دهیم ذهن ما با مکانیسم تداعی،بسیاری از نکات دیگر را یادآوری کند. شما ممکن است بر همه نکات مهم، اشراف کامل نداشته باشید و نکاتی را در کارتها بیاورید که در مراتب بعدی اهمیت قرار دارند و ذهن شما با این مطالب خسته و فرسوده شده و اعتماد به نفس شما برای امتحان را از شما سلب کند.  انتخاب نکات کلیدی و مهم در مورد دروس تخصصی و دانشگاهی کار ساده ای نیست و شاید مهمترین کار باشد . شاید بهتر باشد  نگارش نکات کلیدی را در این موارد به کسانی واگذار کرد که خود بر مطالب اشراف کامل دارند مگر اینکه در طول ترم کاملا به موضوعات مهم پی برده باشید.